Geschlechtlichkeit und Pädagogisches Handlungswissen :
How is gender perceived, communicated and shaped by teachers? The study is dedicated to dealing with gender in the field of school from a power-critical perspective. For this purpose, the concept of gender fiction is developed theoretically and tested reconstructively-empirically on the basis of photo group discussions with teachers. At the end, the plea is made for the pluralisation of gender fictions in teacher education to expand the professional-pedagogical repertoire of action.
Gespeichert in:
Elektronisch
E-Book
Paralleltitel | Geschlechtlichkeit und pädagogisches Handlungswissen |
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Person | |
Ausgabe | 1st ed. |
Ort, Verlag, Jahr |
Leverkusen-Opladen
: Verlag Barbara Budrich
, 2022
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Umfang | 1 electronic resource (261 p.) |
ISBN | 3-8474-1765-7 |
Sprache | Deutsch |
Zusatzinfo | German |
Serie/Reihe | Schriftenreihe der DGfE-Kommission Qualitative Bildungs- und Biographieforschung Series |
Online-Zugang | UTB Scholars EBS 2024 |
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